به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه صبح امروز جلسه اخلاق عمومی با حضور خانم تارنگ در جمع طلاب برگزار شد.

معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه در گفت گو با روابط عمومی این مدرسه گفت: صبح امروز مورخ 96/7/12 در سالن اجتماعات این مدرسه جلسه اخلاق عمومی در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

خانم تارنگ در این جلسه با بیان بیت شعری به حضور و وجود خداوند در زندگی اشاره کرد و گفت: خداوند فرموده: نحن اقرب الیه من حبل الورید  من از رگ گردن به شما نزدیکترم، خداوند خود گفته من به شما نزدیک هستم لذا خداوند هرگز بنده خود را تنها نمی گذارد.

استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) با اشاره به سخن امام علی(علیه السلام) گفت: انسان باید خدا را خوب بشناسد تا بتواند در زندگی خدا را همه جا ببیند لذا امام علی(علیه السلام) می فرمایند: من عرف نفسک فقد عرف ربک. هر کس می خواهد خدای خود را بشناسد باید ابتدا خود را بشناسد. این شناخت خود مقدمه شناخت خداوند است.

وی ضمن بیان اهمیت شناخت خداوند در ادامه خاطر نشان کرد: خداوند هر کاری انجام می دهد از روی مصلحت و حکمت است. گاهی اوقات از جایی رد می شویم و دست ما ضرب ایی می خورد، با خود بیندیشیم که علت این ضرب چه بوده؟ و اینکه خداوند چه چیزی را از این طریق می خواهد به ما بفهماند.

خانم تارنگ سخنرانی خود را با چند دعا به پایان رساند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...