به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه به مناسبت ایام ماه محرم در این مدرسه کلاس فن مداحی و روضه خوانی برگزار شد.

معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه در گفت وگو با روابط عمومی این مدرسه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) از برگزاری کلاس فنون و روش های مداحی و روضه خوانی خبر داد و گفت: به همت موسس این مدرسه حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا، جهت ارتقاء سطح توانایی طلاب نسبت به شیوه های و روش های مداحی و روضه خوانی، کلاسی با موضوع فنون و روش های مداحی و روضه خوانی در بین طلاب برگزار شد.

خضری با اشاره به تحریف های مداحی و روضه خوانی در این برهه زمانی گفت: با توجه به گسترش حوزه های علمیه خواهران و افزایش طلاب در سطوح مختلف، اما همچنان شاهد افزایش مداحانی هستیم که اطلاعات کافی نسبت به حقایق تاریخی اسلام ندارند و متاسفانه این امر باعث گسترش انحرافات زیادی در دین اسلام وافزایش عقاید خرافی در بین مردم شیعه ما شده است.

وی ضمن ابراز تاسف از کم کاری خواهران حوزه علمیه کشور در زمینه مداحی و روضه خوانی بیان داشت: متاسفانه به دلیل کم کاری طلاب خواهر شاهد اینگونه مسائل در زمینه روضه خوانی و مداحی هستیم. با توجه به فرمایشات همه ساله مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، برآن شدیم کلاسی در جهت ارتقاء سطح توانایی طلاب در این زمینه برگزار نماییم.

معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) هدف از برگزاری این کلاس را چنین عنوان کرد: به دلیل حساس بودن منطقه عسلویه و کمبود مداحان وروضه خوان های خواهر در سطح شهر و روستاهای اطراف، تصمیم گرفته شد کلاس شیوه های مداحی و روضه خوانی در این مدرسه برگزار شود تا مبلغان و مداحانی مستعد و توانمند در این زمینه بتوانند این کمبود در منطقه را جبران کنند.

خضری ضمن ارائه گزارشی از چگونگی تشکیل این کلاس  گفت: این کلاس از دوم محرم به مدت چهار روز به صورت کلاس داری در سالن اجتماعات این مدرسه با حضور روضه خوان و خطیب مجرب و توانا، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا، و کلیه طلاب و اساتید این مدرسه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این کلاس ساعت 7 الی 8 صبح برگزار و جهت تبرک در آخر کلاس مراسم روضه خوانی نیز برگزار می شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...