به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه صبح امروز مورخ 95/12/11 نشست پژوهشی با موضوع نقش طلاب در پیشگیری و کاهش آسیب های فضای مجازی با حضور کلیه طلاب و اساتید و سخنرانی موسس محترم حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار گردید.

موسس محترم مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهراء(سلام الله علیها) در ابتدا آسیب را چنین تعریف کرد: آسیب چیزی است که به مرور به پایه های جامعه لطمه می زند که در قالب های مختلف؛ اجتماعی - اقتصادی - فرهنگی و…

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا  به آسیب فضای مجازی در کلام رهبری اشاره کرد و گفت: فضای مجازی قتلگاه جوانان است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در زمان الان برخی آسیب ها مثل دسترسی به مواد مخدر قبلا راحتتر بود اما الان سخت و دشوار است؛ قبلا فرزند آوری کم بود اما الان افزایش یافته و… ولی در مقابل بعضی آسیب ها افزایش پیدا کرده مثل، افزایش معتادان، افزایش شمار سرقت، افزایش شمار خشونت، افزایش زندانی ها، افزایش جرایم جنسی و ایدز و… .

موسس مدرسه علمیه عسلویه ضمن بیان آماری از آسیب های جامعه، این آسیب ها را از مهمترین خطرات اجتماعی فضای مجازی و ماهواره بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا برخی محاسن اینترنت را چنین بیان کرد: بانکداری، تسهیل ارتباطات، دسترسی به منابع علمی، کمک به محیط زیست، تجارت الکترونیک و … از محاسن اینترنت است و افزایش سوء ظن، بدبینی، تشکیک در اعتقادات و … را از معایب فضای مجازی بیان کرد.

وی در پایان سخنان خود به چندین راهکار اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی، لذت آفرینی شرعی و سالم، سرگرمی سازی، مهارت آموزی، کارآفرینی و … راهکارهایی است که در جامعه باید استفاده شود.

در پایان جلسه به سوالات طلاب جواب داده شد و مراسم روضه خوانی توسط حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا برگزار شد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...