به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه صبح امروز به مناسبت اعیاد شعبانیه نشست فرهنگی - پژوهشی با موضوع اخلاق مهدوی در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

خضری معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه در گفت گو با روابط عمومی این مدرسه از برگزاری نشست فرهنگی - پژوهشی با موضوع اخلاق مهدوی خبرداد و گفت: صبح امروز مورخ 97/2/1 به مناسبت اعیاد شعبانیه نشست فرهنگی - پژوهشی با موضوع اخلاق مهدوی در سالن اجتماعات این مدرسه با همکاری معاونت فرهنگی و پژوهش و سخنرانی خانم خدادادی برگزار شد.

در این نشست سرکار خانم خدادادی، استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه ضمن بیان روایتی گفت: در روایات از ماه شعبان به دروازه ورود به ماه رمضان تعبیر شده است. لذا اعمال و عبادات خاصی برای آمادگی و ورود به ماه رمضان وارد شده است.

استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که ما برای مهمانی خودمان را آماده می کنیم برای ورود به مهمانی خداوند نیز باید خودمان را آماده و آراسته کنیم. یکی از این اعمال، احیاء شب نیمه شعبان است که در روایات داریم اگر این شب احیاء گرفته شود، انسان هیچ وقت دچار غفلت نخواهد شد. برای شناخت این شب، اول باید امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را بشناسیم و بدانیم به یمن وجود با برکت آن حضرت است که این همه نعمت داریم.

خدادادی راه نزدیک شده به امام زمان را سنخیت داشتن با ایشان معرفی کرد و بیان کرد: برای نزدیک شده به نور اهل بیت(علیهم السلام) خصوصا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باید با ایشان سنخیت روحی پیدا کنیم . سنخیت یعنی هم جنس شدن، هم جنس شدن یعنی پاک شدن، که با رعایت تقوا امکان پذیر است.

وی در پایان اظهار داشت: تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات؛ لذا بخواهیم برای ظهور حقیقی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) زمینه سازی کنیم باید اولا تقوا را رعایت کنیم. پس تقوا و خودسازی عامل زمینه ساز ظهور است.

لازم به ذکر است صبح امروز به مناسبت اعیاد شعبانیه جشن کوچکی در جمع طلاب برگزار شد. که برنامه های اجرایی در این جشن شامل: قرائت قرآن، دعای فرج، لطیفه گویی، مولودی خوانی ، پذیرایی و… بود .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...