به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه صبح امروز نشست فرهنگی – پژوهشی با موضوع سیره تربیت فردی پیامبراکرم (صلی الله علیه واله) با سخنرانی خانم ایزدی در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه در گفت گو با روابط عمومی این مدرسه از برگزاری نشست فرهنگی – پژوهشی در جمع طلاب خبر داد و گفت: صبح امروز مورخ97/1/22 نشست فرهنگی – پژوهشی با موضوع سیره تربیت فردی پیامبراکرم (صلی الله علیه واله) با سخنرانی خانم ایزدی در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

در این نشست خانم ایزدی، استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) با خواندن چند بیت شعر جلسه خود را شروع کرد و در ادامه گفت: در عالم هستی حقیقتاً شخصیتی به عظمت پیامبر(صلی الله علیه و اله) خلق نشده و این رتبه اول بودن پیغمبر رتبه مهمی است. یعنی سرور همه انبیاء و اوصیاء و همه خوب‌های عالم پیامبر(صلی الله علیه و اله) است. به یک معنا: «آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری» بلکه همه فرشته‌ها و انبیاء هرچه خوبی دارند، شعاع وجود پیامبر(صلی الله علیه و اله) است. ادامه خیرات و برکاتی که به همه عالم سرازیر است، حلقه آخر اتصال بین خلق و خدا پیامبر(صلی الله علیه و اله) است. هیچ شکی در این نیست که سرور اولین و آخرین پیغمبر خداست. دوم شخصیت عالم وجود نازنین مولا امیرالمؤمنین(علیه السلام) است.

استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) اهمیت دادن به ظلم و ظالم را مورد تاکید قرار داد و ضمن اشاره به ظالمان زمانه گفت: ما برای خوب‌ها خیلی گریه می‌کنیم. مؤمنی که از دنیا رفته و شهید شده است. یا به کسی ظلم شود گریه کنیم. اما کسی را سراغ ندارم برای ظالم‌ها گریه کند. بگوید: چرا ظالم‌ها ظلم می‌کنند؟ چرا جهنم می‌روند؟ برای داعشی‌ها همه ما خدا را شکر می‌کنیم که هلاک می‌شوند. اما پیغمبر برای اشقیا هم گریه می‌کردند.

پیغمبر خدا آخر الزمان را می‌دیدند. که علمای سوء می‌آیند و مردم را منحرف می‌کنند. یک تعبیر عجیبی در روایت است که علمای فاسد و مفسد ضررشان از لشگر یزید بدتر است. سید حسن نصرالله می‌گفت: شما هر گروهی از این تکفیری‌ها را از بین می‌برید، دو گروه دیگر درست می‌کنند. طالبان، القاعده، داعشی، چون این فکر توسط علمای سوء درست شده است. آنها به مراتب از اینها بدتر هستند. این طرز تفکر خیلی مهم است. لذا حضرت می‌فرماید: ضرر اینها از لشگر یزید بدتر است. از قاتلان امام حسین بدتر است.

ایزدی به شیوه رفتاری پیامبراکرم(صلی الله علیه و اله) با مردم اشاره کرد و ادامه داد: آستانه‌ی تحمل مردم خیلی کم شده است. یک تصادف می‌شود با هم جنگ و دعوا می‌کنند. پیغمبر با دشمنان درجد یک عالم مدارا می‌کردند. اینکه دین ما پایدار مانده است مدیون مدارا کردن پیغمبر و اهل بیت با بدترین دشمنان خداست. امام حسن صلح کردند. صلح سخت‌تر از جنگ است. معاویه که جرثومه فساد و نفاق است. یکی از بزرگترین گناهان معاویه نصب یزید است. چقدر شیعه‌های عالم را کشت. لذا پیغمبر خدا فرمود: صلحی که فرزندم امام حسن انجام داد، «خيرٌ لك ممّا طلعت‏ عليه الشمس‏» اینکه ما گفتیم امام حسن مظلوم‌تر است، چون مظلومیت بقیه روشن و آشکار است. ولی تیر و نیزه‌هایی که به قلب امام حسن خورد، یکی همین صلح است. چون مجبور شدند صلح کنند. یار و یاوری نداشتند. جان خود و اهل بیت را حفظ کردند. معاویه تصمیم داشت دوست داران اهل‌بیت را به بردگی بگیرد. خیلی نقشه‌ها داشت. بخاطر شدت مدارا و بخاطر حسن تقیه برای حفظ برادران دینی و شیعه و دوستداران خودشان، خدا اینها را بر عالم برتری داده است. پیغمبر نسبت به همه عالم حرص دارد که دستگیری کند. ولی برای مؤمنین آغوشش همیشه باز است. انشاءالله به این پیغمبر بیشتر مهر بورزیم.

وی در پایان از فضیلت ذکر صلوات تاکید کرد: صلوات باعث وصل شدن ما به پیغمبر می‌شود. روح و جان پیغمبر اول مخلوقی بود که خلق شد. همه‌ی عالم از شعاع نور پیغمبر خلق شده است. نور پیغمبر و اهل‌بیت و حضرت زهرا(سلام الله علیها) اول نوری بوده که خلق شده است. اول از همه اینها بودند. در زیارت جامعه کبیره داریم «بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِكُمْ‏ يَخْتِم‏» یعنی خدا از شما شروع کرده و به شما هم ختم می‌شود. خدای مهربان به حضرت موسی وحی کرد، ای موسی! اگر دوست داری از کلام به زبانت به تو نزدیک‌تر باشم، و از آنچه چشم تو می‌بیند، من به تو نزدیک‌تر باشم، از روح به بدن و از اندیشه و فکر به قلبت به تو نزدیک‌تر باشم، فرمود: ای موسی بر حبیب من محمد مصطفی زیاد صلوات بفرست. چون پیغمبر در قرب اعلی است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...