به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه صبح امروز نشست بصیرتی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دشتی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(علیه السلام) استان بوشهر و سرهنگ حسن زاده، فرمانده سپاه پاسداران خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و اله) و حجت الاسلام والمسلمین میرشکاری، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن شهرستان عسلویه برگزار شد.

میرشکاری، فرمانده پایگاه مقاومت ام البنین(سلام الله علیها) مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه در گفت گو با روابط عمومی این مدرسه از برگزاری نشست بصیرتی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دشتی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(علیه السلام) استان بوشهر شهرستان عسلویه خبر داد و گفت: صبح امروز مورخ 96/9/27 نشست بصیرتی با حضور حجت الاسلام والمسلمین دشتی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(علیه السلام) استان بوشهر، و سرهنگ حسن زاده، فرمانده سپاه پاسداران خاتم الانبیاء(صلی الله علیه و اله) و حجت الاسلام والمسلمین میرشکاری، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن شهرستان عسلویه در جمع طلاب این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین دشتی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(علیه السلام) استان بوشهر ضمن بیان روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله)، به اهمیت علم آموزی اشاره کرد و گفت: أوّلُ العلم مَعرفةُ الجَبّار و آخرُ العلم تَفویضُ الأمر الیه، … دروس حوزوی مقدمه معرفت است؛ اول قدم اینکه علمی که می آموزیم، علم حقیقی است. به تعبیر روایات العلم نور، علم یک حقیقت نورانی است که در قلب هر کس بخواهد می اندازد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(علیه السلام) استان بوشهر، ضمن بیان حقیقت معرفت در ادامه افزود: معرفت آن نیست که در کتاب عقاید می خوانیم، … بلکه معرفت آن است که انسان به جایی برسد که بگوید: هرچه برسد از دوست خوش است.

دشتی با بیان ویژگی های جامعه امروز در ادامه خاطر نشان کرد: امروزه مسئولیت هایی برعهده ماست که قبلا نبوده؛ قبلا افراد جامعه خصوصا زنان فقط مسائل شرعی را بلد نبودند اما الان همه این مسائل را بلد هستند و نیاز به آموزش ندارند اما مهم این است که چه باعث شد این مسائل را رعایت نکنند.

وی در پایان صحبت های خود به نکته مهمی اشاره کرد و افزود: نکته مهم این است، بصیرت امروز؛ امروز عالمان ما هم که زمان شناس نباشند و با بصیرت نباشند منحرف می شوند. … جنگ جهانی امروز جنگ بین کفر و اسلام است. … آخرین حرف ما این است که ما در مسائل سیاسی یا باید مجتهد باشیم و یا اگر مجتهد نیستیم مقلد کسی که راه را تشخیص می دهد باشیم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...