به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه صبح دیروز جلسه اخلاق با حضور خانم بازیاری، مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) بوشهر در جمع طلاب این مدرسه برگزار شد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه در گفت گو با روابط عمومی این مدرسه از برگزاری جلسه اخلاق با موضوع ( من کی نیستم؟) خبر داد و گفت: دیروز صبح مورخ 96/9/28 جلسه اخلاق با حضور مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) بوشهر، خانم بازیاری در جمع طلاب، اساتید و کادر این مدرسه برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) بوشهر در ابتدای سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام علی(علیه السلام) موضوع سخنرانی خود را بیان کرد و گفت: امام علی(علیه السلام) می فرمایند: من عرف نفسک فقد عرف ربه، هر کس خودش را شناخت، خدای خود را شناخته است. … نمای بیرونی ما انسان ها نماز است، خمس است، زکات و حجاب است؛ همه این ها نماهای بیرونی هستند، ولی اینها همه ظاهر نمای بیرونی است. ما خودمان چی هستیم؟

بازیاری راه حل شناخت خود را اینگونه بیان کرد: برای اینکه بفهمیم ما کی هستیم؟ باید ببینیم ما کی نیستیم؟

وی ضمن بیان ویژگی های دیگر مخلوقات خداوند، به تفا وت انسان و دیگر موجودات پرداخت و گفت: خیلی از رفتارهای انسان شبیه حیوان است اما انسان هر صفتی که دارد نامحدود است … . عمل صالح یعنی شبیه خدا شدن؛ اگر شبیه خدا نشویم خسران زده ایم.

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) بوشهر در پایان سخنان خود اشاره ایی به آفرینش جهان کرد و اظهار داشت: خداوند وقتی انسان را آفرید و روح خود را در او دمید، به خود گفت: فتبارک الله احسن الخالقین؛ روح انسان از خداست، و این است که می گویند انالله.

وی در پایان به سوالات طلاب پاسخ داد.

خضری معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه در ادامه گفت گو با روابط عمومی این مدرسه به دیگر برنامه های اجرایی بعد از جلسه اخلاق اشاره کرد و گفت: برنامه های دیگر در آن روز: توزیع پذیرایی، جلسه پرسش و پاسخ، برپایی نماز جماعت و توزیع و صرف ناهار.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...