به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام االله علیها) عسلویه با همت معاونت فرهنگی سلسله جلسات تربیتی حضرت زهراء(سلام الله علیها) از اول ایام فاطمیه در سالن اجتماعات این مدرسه با حضور کلیه طلاب و سخنرانی جمعی از اساتید و طلاب برگزار شد.

 اولین جلسه شنبه مورخ ۹۵/۱۱/۲۳ در سالن اجتماعات این مدرسه با سخنرانی فاطمه موسوی یکی از طلبه های فعال و مبلغ این مدرسه برگزار گردید.

 فاطمه موسوی در این جلسه به حدیثی درباره حضرت زهراء(سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: هرکسی که مومن واقعی باشد و الگوی خود را حضرت زهراء(سلام الله علیها) قرار داد در آن دنیا مورد شفاعت حضرت قرار می گیرد.

 دومین جلسه دوشنبه مورخ95/11/25

 به گزارش روابط عمومی عسلویه دومین جلسه تربیتی فاطمه شناسی صبح امروز در سالن اجتماعات این مدرسه با حضور کلیه طلاب برگزار گردید. در این جلسه راضیه حسین پور معاون آموزش این مدرسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه در خصوص نقش سیاسی حضرت زهراء(سلام الله علیها) گفت: دفاعیات حضرت زهراء(سلام الله علیها)از حریم ولایت به دو روش بوده است:‌اول افشای فتنه در دفاع از ولایت و دوم آسیب شناسی و آسیب زدایی.

 وی گفت: حضرت در خطبه ایی که در جمع زنان انصار و مهاجر داشتند فرمودند:‌علت اینکه شما امیرالمومنین را رها کردید این است: ۱. اجابت از شیطان- ۲. نفاق- ۳. تحمل عدالت امیرالمومنین را نداشتند.

 معاونت آموزش مدرسه علمیه عسلویه ضمن بیان این مطلب که حضرت زهراء(سلام الله علیها) در همه زمینه ها الگویی برای افراد جامعه است گفت: حضرت زهراء(سلام الله علیها) وصیتشان نیز سیاسی بود، اینکه حضرت فرمودند شبانه غسل داده و دفن شوند و همچنین گفتند افراد خاصی بر جنازه ایشان نماز نگذارند. و حتی زمانی که در بستر بیماری بودند به بعضی افراد اجازه ملاقات را ندادند. همه اینها جنبه سیاسی داشت.

 سومین جلسه مورخ 95/12/3 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین یزدیان

 به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) حجت الاسلام والمسلمین یزدیان با اشاره به قسمتی از خطبه حضرت زهراء(سلام الله علیها) گفت: خداوند ایمان را سبب پاکی شما قرار داد. خدا همه گناهان را خدا می بخشد به جز شرک.

 وی در ادامه افزود: آدم می تواند خودش را حساب و کتاب کند.

 چهارمین جلسه مورخ 95/12/8 با سخنرانی نجیبه کیمیایی

 به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه نجیبه کیمیایی مبلغ فعال این مدرسه در چهارمین جلسه تربیتی حضرت زهراء(سلام الله علیها) گفت: بعد از انقلاب نسبت به خانم ها توجه بیشتر شد. خوالهران از نظر علمی خیلی پیشرفت کردند.

 وی در ادامه گفت:

 پنجمین جلسه مورخ 95/12/9 با سخنرانس سکینه میرشکاری مشاور محترم این حوزه با موضوع محبت حضرت زهراء(سلام الله علیها)

 به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه سکینه میرشکاری در این جلسه ابتدا به احادیثی درباره محبت اشاره کرد و گفت: هرچیزی ریشه ایی دارد و خداوند فرمود: ریشه و پایه اسلام، اهل بیت(علیه السلام) هستند. محبت به طور تدریجی پیش می آید.

 مشاوره محترم این حوزه در ادامه گفت: هنر محبت به این است که قلب طرف خودش را جذب کند.

 ششمین جلسه مورخ 95/12/10با سخنرانی انسیه کشتکار با موضوع فضائل انسان

به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه انسیه کشتکار در این جلسه اشهره ایی به آیه تطهیر کرد و گفت: الگو بودن ربطی به زن و مرد ندارد که در موارد ایثار، صبر، حتی حجاب الگو باشند.

 استاد مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) در ادامه گفت:حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: وقتی که از جنگ برمی گشتم با دیدن حضرت زهراء(سلامک الله علیها) که چهره ایی آرایش کرده داشت خستگی هایم یادم می رفت.

 درآخر لازم به ذکر است که این جلسات همراه با خواندن حدیث کساء و روضه حضرت زهراء(سلام الله علیها) برگزار شد..

 

    

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...