گزارش مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۶-۹۵

 

 به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه مورخ ۹۵/۶/۲۳ در سالن اجتماعات این مدرسه با حضور موسس محترم حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا ، هیئت امنا، اساتید، طلاب و خانواده محترمشان برگزار گردید.

برنامه های اجرایی در این مراسم به شرح ذیل می باشد:

1.       دعای فرج

2.      قرائت قرآن

3.     معرفی طلاب جدیدالورود به همراه اهدای بسته فرهنگی

4.     قرائت بیانیه مدیریت حوزه های خواهران کشور حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

5.     اجرای کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری درباره حوزه های علمیه خواهران

6.     اجرای کلیپی از فعالیت های مدرسه

7.     سخنرانی موسس محترم حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا

8.     پذیرایی

9.      معرفی طلاب برتر ترم گذشته به همراه اهداء جوائز

10.   جلسه ویژه موسس محترم با طلاب جدیدالورود

11.    جلسه پاسخ گویی به سوالات طلاب جدیدالورود و خانواده محترم آنها توسط معاون محترم آموزش سرکارخانم حسین پور

12.   برگزاری نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا

13.  توزیع ناهار

14.  جلسه ویژه موسس محترم بامعاونین مدرسه

در این مراسم بعد از قرائت بیانیه توسط مجری، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا موسس محترم مدرسه ضمن عرض تبریک سال تحصیلی جدید و خوش آمدگویی  سخنرانی خود را با حدیثی از  امام صادق (علیه السلام) شروع کردند و گفتند: امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: علم روشنایی است و خدا در دل هر کس بخواهد قرارش می دهد.

سپس دو نکته درباره این حدیث ارائه کردند که: علم روشنی چون چراغ راه دین است و دوم اینکه خدا این نور را در دل همه نمی اندازد.

وی در ادامه خاطر نشان کردند: لازمه موفقیت طلبه چند چیز است: ۱. اخلاص در نیت، ۲. در  طی مسیر  تقوا داشته باشیم، ۳. داشتن هدف، ۴. داشتن پشتکار.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در ادامه به سخنی از معصوم(علیه السلا)  اشاره کردند: کسی اهل آخرت باشد، دنیا برایش حرام است و کسی که خدا را بخواهد دو دنیا برایش حرام است.

موسس محترم در پایان سخنان خود عرض کردند: اگر کسی بخواد به جایی برسد یک راه بیشتر ندارد و آن مقابله با هوای نفس است. ایشان بعد از بیان تذکراتی پیرامون وظایف طلبگی به سخنان خود خاتمه دادند.

 

جلسه موسس محترم با طلاب جدیدالورود

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در جلسه ویژه خود با طلاب جدیدالورود ضمن عرض خوش آمد گویی به طلاب  از سعادتی که نصیب آنها شده گفتند و یادآور شدند که این سعادت نصیب هر کسی نمی شود. ایشان در ادامه به سخنی از رهبری اشاره کردند و گفتند که حوزه های علمیه خواهران یک پدیده است.

وی در پایان صحبت های خود به این نکته اشاره کردند که از امروز به بعد همه مردم شما را به چشم یک طلبه می بینند و توقع دارند که شما اهل رعایت باشید لذا باید نکات اخلاقی را تا حد ممکن رعایت کنید.

 

جلسه موسس محترم با معاونین مدرسه

موسس محترم حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در دیدار خود با معاونین ضمن عرض تبریک سال جدید به یکسری نکات پیرامون برنامه ریزی جهت انجام فعالیت ها در سال جاری اشاره کردند و  برای موفقیت بیشتر پیشنهاد دادند که: ضعف ها و موفقیت های سال های گذشته را بررسی شود و  علت موفقیت ها و ضعف ها شناسایی شود و بر طبق آن ها برنامه ریزی شود.

وی در ادامه به مساله فارغ التحصیلان اشاره کردند و گفتند: برای اجرای برنامه های مدرسه از فارغ التحصیلان نیز کمک گرفته شود .

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...