گزارش اردوی زیارتی – سیاحتی مشهد مقدس مرداد 95

 

به فضل و عنایت پروردگار و به همت موسس محترم مدرسه علمیه الزهراءِ(سلام الله علیها) حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا  اردوی زیارتی - سیاحتی مشهد مقدس در تاریخ 21/5/95 به مدت 8روز صورت گرفت، که گزارش اجمالی آن به شرح ذیل می باشد.

از تاریخ 24/4/95 نام نویسی از طلاب آغاز و به کلیه طلاب این مدرسه اطلاع رسانی شد و تا دو روز قبل از حرکت اتمام یافت. کل طلاب شرکت کننده در این اردو 35 نفر به همراه 2 مسئول بودند. مجددا یک روز قبل از حرکت به کلیه طلاب شرکت کننده در این اردو جهت یادآوری روز حرکت و حضور به موقع هنگام حرکت اتوبوس اطلاع داده شد.

زمان و مکان حرکت اتوبوس، پنج شنبه 21/5/95 در مدرسه علمیه راس ساعت 6صبح به همه اعلام شد. کلیه طلاب یک ساعت قبل از حرکت در مکان مورد نظر حاضر شدند و ساعت 8:30 صبح کاروان به سمت شیراز حرکت کرد.  بعد از صرف صبحانه، بسته های فرهنگی که شامل یک بروشور از زیارت نامه امام رضا(علیه السلام) ، صلوات خاصه امام رضا و برگه ختم صلوات به همراه یک لوح سی دی از شخصیت و زندگی نامه امام رضا(علیه السلام) بود  بین طلاب توزیع شد. برای طلاب مسابقه خاطره نویسی، تحت عنوان «خاطره ایی از سفر به سرزمین خورشید» ترتیب داده شد، که طلاب می توانستند با ارسال بهترین خاطره ی خود که طی این سفر برایشان اتفاق افتاده بود، در این مسابقه شرکت کنند، که به پنج نفر برتر هدایایی تقدیم می شد.

در بین راه برای خواندن نماز و صرف ناهار و شام  اتوبوس توقف می کرد و به طلاب میان وعده هایی از جمله میوه، بستنی و آب میوه و کیک داده شد. شب جمعه در اتوبوس مراسم دعای کمیل برگزار شد و صبح جمعه بعد از خواندن نماز صبح در بین راه دعای عهد و دعای ندبه برگزار گردید. بعد از ظهر جمعه چند ساعتی مانده به شهر مشهد به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا(علیه السلام)  مراسم مولودی خوانی برگزار گردید.

غروب روز 22/5/95 اتوبوس به شهر مشهد  رسید و طلاب در محل از قبل تعیین شده  اسکان گزیدند.

صبح روز 23/5/95 در حرم رضوی طلاب با موسس محترم حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا دیدار کردند. ایشان در این دیدار بعد سلام واحوال پرسی از برکت و فضایل امام رضا(علیه السلام) گفتند و خاطر نشان کردند که امام مرگ ندارد بلکه همیشه زنده است و اگر به ایشان سلام دهید جواب سلام شما را خواهد داد. وی در ادامه گفتند: شما طلاب نباید از زیارت امام رضا(علیه السلام) ساده بگذرید. ایشان طلاب را به خواندن زیارت نامه ها بالاخص زیارت نامه امین الله تشویق کردند. درادامه توصیه به چگونگی دعا کردند آن هم با دل شکسته کردند و گفتند: سعی کنید با دل شکسته و چشم گریان دعا کنید. در پایان یکی از طلاب به نمایندگی از همه از ایشان به خاطر زحمت و تلاشی که در جهت تدارک این اردو کشیدند ، تشکر و قدردانی کردند.

بعد از ظهر و شب 23/5/95 طلاب در مراسمی که در حرم به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(علیه السلام) برگزار شد، شرکت کردند. عصر روز 24/5/95 برای طلاب بلیط سینما تهیه و طلاب علاقه مند برای تماشای فیلم به سینما رفتند. ظهر روز 25/5/95 کلیه طلاب به زیارت برادران امام رضا(علیه السلام) امام زاده ناصرویاسر رفتند و در یکی از پارک های اطراف امام زاده نهار صرف شد.

کاروان از غروب روز22/5/95 در مشهد حاضر و  ظهر روز 26/95  بعد از صرف ناهار مشهد را به سمت قم ترک کرد. صبح روز 27/5/95 کاروان به قم رسید و بعد از برگزاری دعای عهد طلاب به  زیارت حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) رفتند و بعد از صرف ناهارکاروان به طرف جمکران حرکت کردند و بعد از ادای نماز کاروان به سمت اصفهان حرکت کرد.

بعد از نماز مغرب و عشا و صرف شام در اصفهان اتوبوس توقف کوتاهی در شهررضای اصفهان جهت زیارت امام زاده و قبور شهدا داشت، که طلاب با برگزاری زیارت عاشورا چند لحظه ایی را در کنار قبر شهید همت گذراندند.

صبحانه روز 28/5/95 در فیروز آباد صرف شد و کاروان زیارتی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه ظهر روز 28/5/95 به سفر خود پایان داد و به شهرستان عسلویه رسید. طبق نظر سنجی گرفته شد طلاب از این سفر راضی بودند.

        

   

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...