به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه به همت واحد پژوهش و با همکاری واحد فرهنگی این مدرسه صبح امروز همایشی با موضوعیت افسانه هولوکاست در جمع طلاب با حضور سکینه خضری معاونت فرهنگی این مدرسه برگزار گردید.

در این همایش سکینه خضری در ابتدا توضیحاتی پیرامون چگونگی پیدایش اسرائیل و صهیونیسم داد و گفت: اسرائیل درعبری به معنی کسی که برخدا مظفر گشته ( زورمند تر از خدا ) و این لقب یعقوب بن اسحاق است. بزرگترین دولت استعمارگر یعنی انگلستان، در ابتدای قرن19 میلادی سعی کرد برای جلوگیری از نفوذ روز افزون آلمان که همچون سرعت سراسر دنیا را فرا می گرفت سدی از انسان ها مقابل این کشور به وجود آورد و برای رسیدن به این هدف بزرگ در برقرار نمودن ارتباط با کشورهایی مانند هلند، بلژیک، اسپانیا، پرتقال و ایتالیا کوشش فراوانی نمود تا اینکه بالاخره توانست در سال 1907میلادی کنفرانسی از بزرگترین سیاستمداران این کشورها تشکیل دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حال اگر کسی از چگونگی پیدایش اسرائیل سوال کند، درجواب باید گفت ، سه عنصر مهم در به وجود آمدن دولتی به نام اسرائیل کمک کرد : 1. نیرنگ امریکا وانگلستان،2. غفلت مسلمانان،3. تلاش یهود.

خضری به چگونگی پیدایش هولوکاست پرداخت و گفت: هولوکاست از دو واژه ی یونانی[Holos] به معنای تمام یا همه و[kalein] به معنای سوزاندن ترکیب یافته است. در بعضی متون به واژه ی [kalein] از واژه ی[Kaustos] به معنی سوزاندن و نابود کردن استفاده شده است. در کتاب فرهنگ یهود نیز از هولوکاست به معنای«سوزاندن با آتش که به طور کامل از میان برود» تعریف شده است. این واژه روی هم رفته به معنی همه سوزی و در اصطلاح از آن به قربانی یا قربانی بزرگ یاد می شود. با توجه به تعبیر فوق الذکر می توان گفت که هولوکاست، درلغت به معنی قربانی، قربانی بزرگ، با آتش سوزاندن و به معبود رسیدن می باشد. واژه ی هولوکاست را در تمامی متون با حروفH بزرگ نشان می دهند. در آمار مربوط به هولوکاست اعلام شده است که در جنگ جهانی دوم مربوط به سال های 1939 تا1944 قریب به 6میلیون یهودی از سراسر اروپا جمع آوری شدند و به اردوگاه های مرگ در آلمان و لهستان فرستاده و در نهایت در کوره ها سوزانده می شدند. مانند اردوگاه های«میدانگ» و«آشویتس» که مهمترین آن ها بودند. برطبق این افسانه، قتل های دسته جمعی رده دومی هم وجود داشت که یهودی ها را وارد اتاق های بزرگی می کردند که دوش هایی در سقف داشتند و پس از بستن درها ازدوش ها، گازهایی به نام«زیلکون ب» خارج می شد و موجب خفگی همه می گردید.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) در پایان به نقد هولوکاست پرداخت و گفت: بر طبق تحقیقات انجام شده 1. یکی از مهمترین ادعاهای یهودیان و متفقین بعد از جنگ جهانی دوم، این بود که آلمان ها، یهودیان را در اتاق های گاز می کشتند. تحقیقات علمی که درباره اماکن مورد ادعا انجام شده، عدم صحت آن را ثابت می کند. 2. از دیگر ادعا های صهیونیست ها این است که نازی ها، یهودیان را در کوره های آدم سوزی می سوزاندند. این ادعا امروزه به عنوان یک دروغ تاریخی شناخته شده است؛ عده ای از محققین بر این باورند مطالعات انجام شده بر روی کمییت اردوگاه ها و میزان و تعداد اتاق گاز و کوره ها نشان می دهد که حتی اگر در تمامی ساعات شبانه روز مشغول به کار بوده باشند نمی توانستند شش میلیون یهودی را در آن فاصله زمانی از بین ببرند. 3. مارشال کوبر بر مبنای شواهد متعدد آماری نشان می دهد: کل تعداد یهودیان اروپا در سال 1933بالغ بر پنج میلیون و ششصد هزار نفر بوده است و این رقم مورد تأیید یهودیان آمریکا نیز می باشد. از این تعداد اگر یک میلیون یهودی بیرون خط مولوتف روبین تروپ، کسر شود و اگر یهودیان ساکن در کشور های بی طرف به متفقین هم کسر کنیم ، رقم دو میلیون پانصد هزار باقی می ماند؛ در حالی که بنا بر نظر کارشناسان کل یهودیان ساکن در قلمرو هیتلر و هیملر به نیم میلیون هم نمی رسید.

خضری در پایان به نتیجه گیری پرداخت و گفت: بر طبق سخنان واشارات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم، دکتر احمدی نژاد، فریب هولوکاست در میان اذهان روشن بین وحقیقت طلب پذیرفتنی نمی باشد و پافشاری دولت جعلی صهیونیستی بر اصل هولوکاست دلیل قابل پذیرشی برای اشغال سرزمین فلسطین توسط یهودی های آواره نیست حتی در صورتی که دروغ هولوکاست را باور کنیم دلیلی وجود ندارد تا فلسطین و فلسطینی ها تاوان آوارگی یهود را بپردازند. الف: نحوه ی برخورد غرب با هولوکاست و جلوگیری از تحقیقات علمی و مستند دانشمندان نه تنها با ادعای آزادی عقیده و بیان، منافات دارد بلکه خود حاکی از ساختگی و غیر واقعی بودن این قضیه است. ب: مدعیان حقوق بشر با بزرگ نمایی بخشی از جنایات جنگ جهانی دوم که در مقابل سایر جنایاتی که در این جنگ اتفاق افتاد از جمله بمباران اتمی ژاپن توسط آمریکا و همچنین سایر نسل کشی های جهان، سیاسی بودن جانبداری خود از حقوق بشر را به اثبات رسانده اند. ج: براساس تحقیقات علمی و مستندات تاریخی انجام شده توسط محققان و متخصصان، ماجرای هولوکاست و کوره های آدم سوزی، اتاق های گاز، قتل عام شش میلیون یهودی و هرآنچه صهیونیست ها در این باره ادعا می کنند، دروغ محض و یک افسانه ی ساختگی است. د: با دروغ بودن افسانه ی هولوکاست، اساس تشکیل دولت اسرائیل و توجه مضاعف به این مولود بی هویت انگلیس و آمریکا، زیر سؤال می رود. ه: بر فرض قبول هولوکاست با چیزی جز«ادعای ظلم مسیحیان در حق یهودیان» مواجه نیستیم؛ چرا وقتی غرب با دفاع از هولوکاست ادعای ظلم به آن ها را می پذیرد و ادعای جبران خسارت وارده به یهود را دارد، این خسارت را از جیب ملت های دیگر پرداخت می کند؟ اروپا درصورت پافشاری بر وقوع هولوکاست و جبران خسارت، باید قسمتی از زمین های خود را در اختیار صهیونیست ها قرار دهد. تنها اینگونه، غرب می تواند خود را از چالشی بزرگ در مقابل یهود و یک میلیارد مسلمان رهایی بخشد. و: واقعیت این است که افسانه هولوکاست با فلسفه ی وجودی دولت اسرائیل و منافع حیاتی صهیونیسم بین الملل و دولت های غربی ارتباطی ناگسستنی دارد. مسئله ی هولوکاست صرفً سرپوش نهادن بر ماهیت نامشروع، اعمال توسعه طلبانه و جنایات رژیم اسرائیل در فلسطین و جهان است.

معاون فرهنگی بعد از پایان سخنان خود به سوالات طلاب پاسخ گفت.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...