به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه خانم حسین پور معاون آموزش این مدرسه صبح امروز در گفت گو با روابط عمومی این مدرسه گفت: متاسفانه در آموزش و پرورش ما آموزه های دینی مهجور واقع شده است.

خانم حسین پور ضمن ابراز تاسف از امضاء کردن سند ننگین 2030 یونسکو در پاسخ به سوالات روابط عمومی این مدرسه چنین گفت:

- اصولا نهاد آموزش و پرورش در جامعه اسلامی چه رسالتی را باید در اولویت خود برای تربیت دانش آموزان داشته باشد؟

- در این عصری که خیلی از ذهن ها درگیر مادیات شده و دشمن در پی نابودی دین مبین اسلام است، آموزش و پرورش باید اولویت خود را در تربیت دانش آموزان به تقویت و آموزش بنیه دینی آنها قرار دهد.

- نظرتان را در مورد امانتداری نهادهای آموزشی و نقش آنها درمراقبت فرهنگی از دانش آموزان بیان کنید.

- متاسفانه در آموزش و پرورش ما آموزه های دینی مهجور واقع شده و روزبه روز این آموزه ها در سیستم آموزشی مدارس کم رنگ تر شده است و خانه دوم فرزندان ما که همان مدارس هست، جایی که امید خانواده ها به آن است که آموزه های درست اسلامی در آنجا آموزش داده شود متاسفانه آموزش وپرورش امانت دار خوبی در این رابطه نبودند.

- تربیت زیر سن بلوغ از چه شاخصه هایی باید برخوردار باشد؟

- شاخصه تربیتی زیر سن بلوغ باید آموزه های دینی بصورت مقدماتی باشد و در جهت آماده سازی دانش آموزان دختر و پسر برای پذیرش هرچه بهتر احکام در سن بلوغ باشد. به گونه ایی باید باشد که پذیرش و هرگونه آموزشی که به دانش آموزان داده می شود سمت و سوی دینی داده شود.

- تربیت معنوی دانش آموزان چقدر مهم است و معلمان چه وظایفی در این رابطه دارند؟

- تربیت معنوی بسیار مهم است و تاثیرگذار در زندگی فرزندان می باشد و معلمان به عنوان الگوی دانش آموزان باید ابتدا خود متخلق به اخلاق دینی و مقید به امور دینی باشد و بتوانند آن را به دانش آموزان منتقل کنند زیرا آموزش فقط لسانی نیست بلکه عملی نیز هست . معلم باید الگوی دینی دانش آموزش باشد.

- نهادهای آموزشی چگونه می توانند آداب و اخلاق اجتماعی را در دانش آموزان نهادینه سازند؟

- نهاد های آموزشی با مهم دانستن و مهم جلوه دادن آموزه های اجتماعی و مقید بودن مربیان در عمل کردن به آداب اجتماعی می توانند مروج آن باشند.

- برخی القا می کنند فرهنگ ایثار و شهادت منجر به خشونت طلبی دانش آموزان می شود نظر حضرتعالی در این باره چیست؟ برکات فرهنگ ایثار را بیان کنید.

- من نظر کاملا عکس دارم. به نظر من فرهنگ ایثار و شهادت موجب می شود دانش آموزان شجاع و بصیر پرورش یابند. و در صورت حذف این فرهنگ ها که جزء افتخارات جامعه اسلامی است جامعه را به سمت بی بصیرتی، ترسو و راحت طلب می کشانند. انقلاب ما که حاصل خون هزاران شهید است با بیان و انتقال این رشادت ها این آموزه ها زنده می ماند که در صورت حذف این آموزه ها دانش آموز گذشته درخشان کشور خود را نمی شناسد و دچار بیگانگی فرهنگی می شود.

- اگر نکته ای در مورد سند 2030 که مرتبط با موضوع گفت و گو است، مدنظر دارید بیان فرمایید.

- سند 2030 در پی از بین بردن فرهنگ ایثار و شهادت است و نمی خواهد فرزندان این کشور از شجاعت گذشتگان مطلع شوند و از آن ها درس آزادگی و مقاومت بیاموزند و در راستای حذف این آموزه ها قصد دارد جامعه آینده را به جامعه ایی بی تفاوت تبدیل کند و به اهداف شوم خود که از بین بردن نهاد خانواده ها و داشتن جامعه ایی مصرف گرا و بی هدف برسند.

- حرف آخر؟

- حرف آخر اینکه به نظر بنده نه تنها امضاء این سند بلکه اجازه دادن به مطرح کردن چنین برنامه ریزی آموزشی در جایی که هیچ سنخیت با فرهنگ اسلامی ایران ندارد یک کار اشتباه و بی اساس است لذا خواستار پیگیری جدی مسولین هستیم .

با تشکر از خانم حسین پور معاون آموزش مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها ) عسلویه که صبورانه به سوالات روابط عمومی این مدرسه پاسخ داد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...