به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه به مناسبت شب اربعین حسینی مراسم شبی همنوا باحضرت زینب(سلام الله علیها) با حضور موسس این مدرسه حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا دربین طلاب خوابگاهی و روزانه و اساتید این مدرسه برگزار شد.

معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه در گفت گو با روابط عمومی این مدرسه از برگزاری مراسم شبی همنوا با حضرت زینب(سلام الله علیها) به مناسبت شب اربعین حسینی در جمع طلاب خوابگاهی و روزانه و اساتید با حضور موسس محترم حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل نیا در مورخ 96/8/17 برگزار شد.

خضری در ادامه خاطرنشان کرد: این مراسم از ابتدای شب چهارشنبه آغاز شد و تا سحر ادامه پیدا کرد. هدف از برگزاری این مراسم شب نشینی طلاب خوابگاهی و روزانه و اساتید در محیط حوزه و برگزاری مراسم عزاداری شب اربعین حسینی بود.

وی به بیان شرح برنامه ها پرداخت و گفت: برنامه های این مراسم شامل: برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا، قرائت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و روضه خوانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل نیا، صرف شام، برگزاری حلقه معرفتی با موضوع پاسخ به شبهات، پذیرایی، اکران فیلم مفهومی … .

معاونت فرهنگی در آخر اشاره ایی به سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل نیا موسس مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) کرد و گفت: موسس محترم مدرسه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل نیا سخنرانی خود را با موضوع غنیمت شمردن فرصت ها با رویکرد هدفمندانه زندگی کردن در فرصت کوتاه عمری که داریم آغاز کرد و گفت: انسان این اشرف مخلوقات مثل دیگر موجودات نیست که فقط دارای یک بعد جسمانی باشد. بلکه دارای دو بعد روح و جسم است، همانطور که به جسم خود اهمیت می دهیم و از تغذیه و لباس و سلامتی مواظب جسم خودهستیم، باید بیشتر و بهتر به بعد روحانی خود بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در ادامه به بیان راهکاری در جهت رشد روح انسان پرداخت و گفت: باید با تغذیه روحانی، روح را رشد دهیم، از جمله مواردی که روح را رشد می دهد: علم و آگاهی و مطالعه می باشد تا ظرفیت روح انسان افزایش یابد.

وی اشاره کوتاهی به برخی دیگر از راهکارها کرد و گفت: جهت تقویت بعد روحانی، خواندن نماز شب، هدف و اصل قرار ندادن مادیات، دوری از رذائل اخلاقی، توسل به اهل بیت(علیهم السلام) و … .

وی در پایان چنین افزود: می توان این راه سخت و دشوار را با فرصت اندکی از عمر که داریم به سلامت طی کنیم و به قرب الهی برسیم، ان شاالله. چرا که عمر کوتاه و فرصت اندک اما راه طولانی و سخت است، پس باید اهم و مهم کرد و برای کسب درجات معنوی کوشید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...