به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه صبح امروز این مدرسه سومین دوره جشن فارغ التحصیلی و جشن بزرگداشت روز معلم را در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات شهرستان عسلویه با حضور موسس این مدرسه، هیئت امنا، اساتید، کلیه طلاب این مدرسه و خانواده های طلاب برگزار کرد.

در این جشن در ابتدا سیده شریفه موسوی مدیر این مدرسه ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز معلم گزارشی درباره فعالیت ها و آمار طلاب این مدرسه ارائه کرد و گفت: در حال حاضر 60 تا 70 نفر در حال تحصیل هستند و برای کسانی که شرایط سنی آنها اقتضا نمی کند که در کلاس های درس حضور پیدا کنند دوره های معارف یک ساله در بیدخون برگزار می شود که ان شاالله در آینده در عسلویه نیز برگزار می شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا موسس مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز معلم گفت: 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری نقش قوی در بنیه فکری و اعتقاد ما داشت.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا با بیان روایتی از پیامبر گفت: معلم خوب که خوبی را آموزش می دهد به مردم، از ماهی تا جنبندگان عالم برای او دعا می کنند و طلب خیر می کنند. وی ضمن بیان سوالی چنین گفت: چرا معلمی شغل انبیا است؟ و در پاسخ گفت: چون کار انبیا هدایت گری بوده و مردم را از ظلمات به نور هدایت می کنند؛ کار معلم هم همین است.

موسس مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) در ادامه خاطر نشان کرد: العلم نور یعنی در صورتی معلم هست که هادی باشد. ما نیازمند معلمین بصیر و آگاه و با تقوا هستیم. شهید مطهری معلمی بود که از نظر علم غوغا بود، در اوج بود اما در عین حال بصیر بود، آگاه بود نسبت به مسائل جامعه بی خیال نبود. وی در پایان اشاره ایی به انتخابات کرد و بیان کرد: اول همه بیایند و رای بدهند، دوم اینکه به چه کسی رای بدهیم؟ به کسی رای بدهیم که فردای قیامت حجت داشته باشیم که بگوییم به این دلایل ایشان برای جامعه و اسلام بهتر بود انتخاب کردیم. دوست و همسایه حجت شرعی نمی شود. بحث رای یک مساله شخصی نیست؛ این راهی است که سرنوشت مملکت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را تعیین می کنید.

به گزارش معاونت فرهنگی دیگر برنامه های این جشن به شرح ذیل می باشد:

قرائت قرآن، سرود جمهوری، اجرای دعای فرج، دکلمه طلاب فارغ التحصیلی، اجرای سرود توسط فارغ التحصیلان، مداحی، تقدیر و تشکر از اساتید به مناسبت روز معلم، تقدیر و تشکر از طلاب فارغ التحصیل، تقدیر و تشکر طلاب برتر علمی، فرهنگی و پژوهشی، تقدیر طلاب فارغ الحصیل از اساتید و پذیرایی. لازم به ذکر است در پایان این مراسم کلیه مهمانان برای نماز و سرو ناهار به سالن غذاخوری این مدرسه رفتند.

     

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...