به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه صبح امروز جلسه اخلاق در جمع طلاب این مدرسه با حضور خطیب توانا و مبلغ برجسته کشوری دکتر غزالی برگزار شد.

دکتر غزالی در این جلسه ابتدا تعریفی از اخلاق کرد و گفت: روایتی داریم که تمام بعثت پیامبر را برده زیر چتر اخلاق و آن هم روایت انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق. دکتر غزالی در ادامه گفت: قرآن راه را برایت روشن کرده یه اخلاق ژنتکی است که به انسان ارث نمی رسد و قابل عوض شدن نیست. حالا ما می خواهیم خوب شویم برای تغییر اخلاق و کنترلش (قد افلح من زکی ها) پس برای خوب شدن تزکیه کردن لازم است.

وی در ادامه به تعریف تزکیه پرداخت و گفت: تزکیه از نظر لغت پاک کردن که همراه با کاری که انعطاف پذیری در آن شی ایجاد می کند. تزکیه مثل دباغی کردن است؛ پاک کردن پوست.

استاد اخلاق ضمن بیان راه کارهایی برای تزکیه گفت: اگر می خواهی فضولات بدنت خارج بشه آن چه که آزارت می دهد باید خودت را بزنی( مبارزه بانفس کنید). هر چه خودت بزنی انعطاف پذیرتر می شوی. غزالی در ادامه به بیان داستان ها و روایاتی درباره تزکیه و اخلاق پرداخت و در آخر سخنان خود به پرسش های طلاب پاسخ گفت.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...