به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه بعد از ظهر امروز جشن بزرگی به مناسبت عید غدیر، میلاد امام موسی کاظم(علیه السلام) و آغاز سال تحصیلی در این مدرسه برگزار شد.

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) عسلویه امروز بعد از ظهر مورخ96/6/19 جشن بزرگی به مناسبت عید غدیر و مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در سالن اجتماعات این مدرسه با همکاری بسیج خواهران شهرستان عسلویه برگزار شد.

معاونت فرهنگی این مدرسه در گفت گو با روابط عمومی درباره برنامه های عیدغدیر توضیحاتی داد و گفت: بحمدلله جشن بزرگ عید غدیر بعد از ظهر امروز با استقبال خوبی برگزار شد. در این جشن برنامه هایی از جمله: قرائت قرآن، سخنرانی مدیر مدرسه خانم موسوی و حجت الاسلام فاطمی نیا ، مولودی خوانی و مداحی، مسابقه، سرود، معارفه طلاب جدیدالورود و… .

وی در ادامه گفت: جشن امروز بعد از ظهر با همکاری بسیج خواهران شهرستان عسلویه برگزار شد و برخی از فعالیت های این مدرسه به مناسبت عید غدیر شامل : نصب بنر در سطح شهر، تهیه و توزیع بروشور درباره شخصیت امام علی(علیه السلام) بین مسئولین شهرستان، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی در نماز جمعه، تهیه و توزیع دعوت نامه جشن غدیر در نماز جمعه ، تزیین محوطه مدرسه، نور افشانی شب عید غدیر و… .

خضری بعد از بیان فعالیت ها گفت: امروز علاوه بر جشن غدیر، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید نیز برگزار شد. در طی برگزاری جشن غدیر، مدیر مدرسه الزهراء(سلام الله علیها) ضمن تشکر از مسئولین بسیج اشاره ایی به دوره کوتاه مدت معارف کرد. وی در ادامه در صحبت های خود درباره آغاز سال تحصیلی گفت: خواهران باید پیشتیبان حوزه باشند و همیشه در فعالیت ها و برنامه های حوزه حضور فعال داشته باشند. اگر مردم از حوزه علمیه حمایت کنند حوزه بهتر و بیشتر می تواند خود را در جامعه نشان دهد و می تواند موثر در ادای فرهنگ اسلامی در جامعه باشد.

به گفته معاونت فرهنگی بعد از صحبت های سیده شریفه موسوی طلاب جدید الورود معرفی شدند و از طرف مدرسه بسته های فرهنگی به آن ها داده شد.

خضری در ادامه به قسمتی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا اشاره کرد و گفت: حاج آقا فاطمی نیا در ابتدا توضیحی درباره واقعه غدیر داد و گفت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) مردم را در غدیر سه شبانه روز نگه داشتند تا از مردم برای امام علی(علیه السلام)  بیعت بگیرند.

وی در ادامه اشاره ایی به توصیه پیامبر در واقعه غدیر کرد و گفت: پیامبر(صلی الله علیه و آله) به مردم توصیه کردند که از این پس به حضرت علی(علیه السلام) امیرالمومنین بگویند.

فاطمی نیا دلیل پشت کردن مردم به امام علی(علیه السلام) در طی 70 روز را چنین بیان کرد: در قرآن کریم خداوند فرمودند که برادران حضرت یوسف پیامبر زاده بودند و خود حضرت یوسف هم پیامبر بود و اینکه حضرت یوسف به برادرانش هیچ ظلمی نکرده بود با این وجود برادرانش یک روزه به او پشت کردند واما در زمان امام علی(علیه السلام) خود امام علی(علیه السلام) پیامبر نبودند و مردم هم پیامبر زاده نبودند، و اینکه امام خیلی از اقوام مخالفانش را در جنگ ها کشته بودند پس اینکه آن ها در طی 70 روز به امام پشت کردند جای تعجب نیست.

معاونت فرهنگی مدرسه الزهراء(سلام الله علیها) در آخر گفت: بعد از برگزاری مراسم نماز جماعت با امامت حاج اقا فاطمی نیا در سالن اجتماعات برگزار شد و بعد از برگزاری طلاب در تمیز کردن سالن و مرتب کردن وسایل همکاری کردند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...